ITCloud İzleme Hizmetleri


Gün içerisinde mevcut işleri ve anlık oluşan müşteri taleplerini takip etmek zorunda olan IT ekipleri maalesef her zaman geriye dönüp, sistemlerin omurgasını oluşturan sunucu, disk depolama ürünleri, ağ sistemleri, yedekleme, replikasyon, felaket merkezi, güvenlik vs. gibi sistemleri kontrol edecek zamanı bulamıyorlar.

Bu sistemleri takip etmek için ortama bir takım izleme yazılımları ve alarm politikaları uygulansa bile 7X24 bu sistemleri izlemek ve gelen alarmları anlamlandırıp gerekli durumlarda aksiyon almak her zaman mümkün olmamaktadır.

Bunun yanında genelde gece çalışan yedekleme operasyonları sırasında sistemlere ne kadar ek yük bindiği, hangi sunucuların kaynak (cpu, ram vs) tüketimlerinin arttığı gibi bilgiler de izlenememektedir.

Gece başarısız olan bir yedekleme işi her ne kadar gece başarısız oldu diye mail ile IT ekibine bildirilse de genelde sabah mesai başladığında bu soruna bakılabiliyor. Bu sorun giderilse bile, gün içerisinde yedek almak çok tercih edilen bir yöntem olmadığından yine o gece aynı yedekleme işi başlayıncaya kadar ilgili sunucuların yedekleri alınmamış olmaktadır. Bu da yaklaşık 48 saattir yedek alınmaması demektir.

7/24 Canlı Monitoring Hizmeti


Hatta daha da derine inerek, kullanılan işletim sistemi/yazılım ile donanımın hangi firmware seviyesinde uygunluğu vardır, hangisinde bug vardır vs. takibinin yapılması, hangi sürücünün güncellenmesi gerektiği gibi durumları incelemek çoğu zaman hiç mümkün olmamaktadır. Ancak herhangi bir sorun ya da kesinti yaşandığında, sistemler için hayati önem içeren bu tip detaylar üretici firma tavsiyesi ve bir iş ortağı üzerinden destek alınarak kontrol edilmekte ve güncellenmektedir.

Tüm bu yaşanılan sorunlara çözüm üretebilmek adına ITCloud, 7X24 İzleme Hizmeti ile müşterilerinin tüm altyapısını, her ürün için ilgili izleme yazılımı ve alarmları kurarak uzman ekipleri ile izlemektedir.
Sistemler hem proje başlangıcında hem de belli periyotlarda sağlık taramalarından geçirilerek üretici tarafından tavsiye edilen şekilde kurulup kurulmadığının kontrolünden başlayan bir süreç ile üç farklı seviyede önceliklendirilmiş eksiklik ve aksiyon planı ile kontrol altında tutulmaktadır.

Ortaya çıkan bu aksiyon planları her bir ürün için uzman ITCloud ekipleri tarafından uygulanıp sistemlerde gerekli iyileştirilmeler periyodik olarak yapılmaktadır.
Bu şekilde de sistemlerde oluşması muhtemel problemler, önleyici hizmetler kapsamında öncesinden engellenmiş ve minimize edilmiş olmaktadır.

Gelişmiş Raporlama


Ayrıca müşterilerimizin yedekleme ve felaket yönetimi hizmetleri de yine 7X24 ekiplerimiz tarafından izlenmektedir. Mesai saatleri dışında çalışan operasyonlarda bile oluşan hatalar anında tespit edilerek gerekli aksiyonlar alınarak sorunlar giderilir ve gerekli durumlarda müşterilerimiz anında bilgilendirilir.

Böylece sabah mesaiye başlandığında dün gece çalışıp tamamlanması gereken bütün yedekleme işleri tamamlanmış olur.

Belli periyotlar halinde müşterilerimize güncel sistem durum ve sağlık raporları sunarak gerekli güncel bilgilendirmeleri de yapmaktayız. Bu raporlar arasında hangi sunucunun kaynağının (cpu, ram, disk vs.) arttırılması yada fazladan kaynak atanan sunucuların listesi gibi sürekli kontrol edilmesi değişken bilgiler de müşterilerimizi sunulmaktadır.

Daha detaylı bilgi almak için www.itcloud.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
error: Bu içerik korunmaktadır!